Trip to Štúrovo

Tento rok som si dala záväzok, že chcem s deťmi počas prázdnin navštíviť veľa zaujímavých miest.
Sofia a Adam sú už vo veku, kedy cestovanie s nimi nie je problém a zvládnu dlhé trate aj bez veľkého množstva prestávok. Cestu už nemusíme ladiť so spánkovým režimom, keďže mladého pána konečne nejaký ten čas baví pozeranie rozprávok, takže naše prehrávače sú naplno využité.
Ako ďalšie plus nám oproti minulému roku odpadla aj naša nevyhnutnosť a to kočík (aj keď mne osobne veľmi chýba, vo funkcii nákladného vozíka bol nenahraditeľný a nemusela som chodiť ovešaná ako Vianočný stromček) čím máme umožnené vyberať aj miesta, ktoré nie sú "strollers friendly".


Sú miesta, ktoré chcete aspoň raz v roku navštíviť.
Či už sa tam radi vraciate kvôli dobrému jedlu, peknému zámku, zaujímavej polohe alebo Vám to pripomína niečo, na čo radi spomínate.
Pre mňa jedným z takýchto miest, ktoré mi evokujú malú Zuzku (mňa) je, okrem iného, aj Štúrovo. Výhľad na nádhernú, pre mňa v tej dobe tajomnú Ostrihomskú baziliku, či plavba loďou na druhý breh.
V čase keď som bola ja dieťaťom bol most spájajúci brehy Dunaja ešte zničený.
Pamätám si akoby to bolo včera keď u nás detí (mňa a mojich dvoch súrodencov) pozostatky starého mosta vyvolávali kopu otázok smerovaných na rodičov, ktoré sme si mleli dookola ako obohraté platne, klasicky.
Teraz je už most niekoľko rokov po rekonštrukcii a tak sa bez problémov prepravíte na návštevu k susedom.


Štúrovo je pomerne vyhľadávanou letnou destináciou nie len pre nás domácich.
Pokiaľ ste sa do týchto končín ale nevybrali na kúpalisko, oceníte prechádzku po promenáde popri Dunaji či na pešej zóne v centre. Plavby loďou alebo návštevu, už spomínanej Ostrihomskej baziliky na druhom brehu Dunaja.






Pre všetkých hladošov by som dala do pozornosti, síce trošku kontroverznú, ale zato veľmi dobrú reštauráciu SIR PERCIVAL.
Nemôžete si ju nevšimnúť. Upúta Vás slečna v dobovom kostýme pred hlavným vchodom.
Celá reštaurácia sa nesie v rytierskom duchu, od zariadenia až po rekvizity a okrem dereša a veľkého okrúhleho stola môžete obdivovať aj kostlivca a visiacu hlavu (my sme ju nazvali Gejza :D).
Je pravda. že pre niektoré deti to nemusí byť príjemné, no my sme sa konečne pokojne najedli bez toho aby niekto neustále odbiehal od stola :)






Sofia´s outfit
Hat - H&M
Top -  H&M
Shorts - ZARA - HERE
Sunglasses - KiETLA
Leather sandals - ZARA

Adam´s outfit
T- shirt - Reserved
Shorts - ZARA
Hat - ZARA
Sunglasses - KiETLA
Sandals - Baťa - HERE






Zuzana

No comments:

Post a Comment