Friends

S nástupom do školy sa pre nás začala úplne nová životná etapa.
Nový kolektív, nové pravidlá, nové povinnosti, nové skúsenosti.
Určite si pamätáte na náš článok o peračníku.
Nedávno sme sa stretli s novým typom témy a to konkrétne o priateľstvách.


Pamätám si, keď som bola ešte ja dieťa ako to fungovalo, najmä medzi nami dievčatami.
Ty sa hráš so mnou, ja sa s tebou nehrám, sme len my dve a podobné malé "zákernostičky".
Také tie typické dievčenské problémy, ktoré napríklad chalani neriešili vôbec. Tí si dali preventívne pri spore jednu cez papuľku a boli spokojní, išli ďalej. Zato dievčatá, tak ako celkovo my ženy, máme tendenciu veci zveličovať, dramatizovať. Sledovať každý jeden tón hlasu, krivý pohľad či nadutý ksicht a následne to hneď analyzovať do posledného detailu.
Uzavrieť to zase raz s najhorším koncom - "á už niečo nie je v poriadku, už mu/ jej zase niečo vadí "a podobne.
Preto som si asi vždy viac rozumela s chlapcami ako s dievčatami.

Sofia prišla nedávno za mnou s priznaním, že v škole až tak dobre nebolo ako chvíľu predtým vravela.
Jedna jej "kamarátka" sa s ňou raz baví raz nie, že je to čudné.
"Prečo sa tak správa mami ?
Prečo deti, ktoré sa správajú hlúpo majú veľa kamarátov?
Či to tie druhé deti nevidia?"
( Áno 6 ročné dieťa Vám dá toľko otázok naraz. Navyše so slzami na krajíčku a záverom, že asi nie je dobrá. Dostala som taký malý "throwback". Hrýzla som si do jazyka aby som jej nepovedala niečo na štýl - lebo hlupákov je veľa, vrana k vrane atď... )
Vo všeobecnosti patrím medzi výbušných ľudí (aj keď tak nepôsobím). V zápale hnevu dokážem povedať nie veľmi pekné veci, kričím, vrčím, občas hodím o zem okuliare alebo tanier :)
Vďaka svojim deťom a manželovi sa ale učím najprv rozmýšľať, potom hovoriť a konať. Slová už späť nevrátime a dokážeme s nimi ublížiť viac ako si myslíme.
Tak som si spravila kávu, napila sa vody (zapíjajúc magnézium) a sadla som si k nej utierajúc jej stekajúce slzy po tvári.



"Vieš Sofinka, ak sa niekto k tebe nespráva vždy rovnako a raz je s tebou za dobre raz za zle, taký človek nie je tvoj skutočný kamarát a nezaslúži si aby si sa kvôli nemu trápila.
Nie je dôležité mať čo najviac kamarátov, dôležité je mať dobrých kamarátov. Máš bračeka a nás. My tu budeme pre teba vždy.
Moja najlepšia kamarátka a kamaráti sú moja sestra a moji 2 bratia.
Moje životné kamarátky sa dajú spočítať na jednej ruke.
Nepotrebujeme sa každý deň stretnúť, každý deň si volať či každý deň sedieť na káve.
Stačí nám stretnúť sa občas a vždy si máme čo povedať. Cítime, že naša spoločnosť nám viac dáva ako berie."




Raz sa ma jeden kamarát spýtal, prečo chodím sama na kávu, prečo si niekoho nezavolám.
Vravím mu, že nemám koho. Všetkých, ktorých by som zavolať mohla, momentálne nie sú k dispozícii a volať niekoho len aby som bola s niekým a bavila sa o prázdnych veciach ?
Nie, môj čas a moju spoločnosť si musia zaslúžiť.
Ja sama sa vždy bavím keď vidím s úsmevom štebotať ľudí, ktorí na seba navzájom nadávajú viac ako vy na svojho nepriateľa.
Držím sa teda pravidla RADŠEJ INTELIGENTNÁ SAMOTA AKO HLÚPA SPOLOČNOSŤ.



Priateľov si vyberáme sami, preto si dávajte pozor na to, koho si do života pustíte.
Neobklopujte sa ľuďmi, ktorí z Vás len sajú energiu ale ľuďmi, ktorí Vás energiou napĺňajú.
Pretože nie vždy sú ľudia a vzťahy také ako si myslíme.

"Nie je dôležité čo vidíme, ale čo chceme vidieť !"
                                                                                                   Sof&Adamoo




// Chcem sa touto cestou ešte raz poďakovať majiteľovi kaviarne Shakespeare za umožnenie nafotiť tento príspevok v ich priestoroch.
Ďalej moje veľké ĎAKUJEM patrí mojim deťom, ktoré majú so mnou neskutočnú trpezlivosť s každým jedným fotením.
Záverečné Ďakujem patrí skvelej majiteľke e-shopu LITTLE HIPSTER, ktorá nám vždy výjde v ústrety a umožní nám zadovážiť si aj vecičky ktoré sa na stránke nenachádzajú, aby sme mohli robiť takéto originálne príspevky.
PS: Viac ďakujte a menej proste, budete omnoho šťastnejší.

Sofi outfit
Cardigan -  Small Rags
t-SHIRT - Small Rags
Shoes - EN* FANT
Tutu skirt - EN* FANT
Tights - Reserved
Snood - H&M

Adam outfit
Cardigan - EN* FANT
t - SHIRT - EN* FANT
Trousers - ZARA
Shoes - EN* FANT

// o značke EN* FANT sa informujte v LITTLE HIPSTER

Zuzana

No comments:

Post a Comment